Lebeniye Çorbası

Lebeniye Çorbası

 

İnşallah verdiğimiz sözde durabilirsek bu sene Ramazan için her gün bir yeni tarif  burada sizi bekliyor olacak. Önceden hazırlandım demiştim ya, ertelediğim tarifleri denedim, yemediğim lezzetleri yemeye çalıştım vs. Kimisini beğenmedim, kimisini fotoğraflayamadım bile, kimini yine alelacele çektim, kimini neden bu kadar ertelemişim diye pişmanlıklarla ama afiyetle yedim :) Eledim eledim bugüne geldim. 
Ayrıca her gün bir dua da tariflerin altında sizi bekliyor olacak. Hep birlikte bereketli huzurlu bir Ramazan geçirmek dileğiyle. Hayırlı Ramazanlar Türkiye.. 

Lebeniye

Malzemeler;
200 gr. kıyma
Tuz, karabiber
1 yemek kaşığı sıvı yağ
1 su bardağı haşlanmış nohut
1 çay bardağı pirinç
1 su bardağı yoğurt
1 yumurta
1 yemek kaşığı un
1.5 lt. su

Malzemeler;
Kıymayı tuz ve karabiberle yoğurup küçük köfteler hazırlayın. Bir tavada 1 yemek kaşığı sıvı yağda çevirerek kızartın. 
Pirinci suyla haşlamaya bırakın. Pirinçler yumuşayınca nohut ve köfteleri ekleyin. Yoğurt, un ve yumurtayı bir kasede çırpın üzerine çorbanın suyundan azar azar alarak ılıklaştırın. Çorbanın sıcaklığına yaklaştığında yavaşça çorbaya dökün ve çorbayı karıştırarak pişirmeye devam edin. Bir kaç taşım daha pişirdikten sonra ocaktan alın. 
Üzerine kızdırılmış tereyağı ve nane dökerek servis yapın. 

Afiyet olsun..
Share this article :

Son Yazılar Mail Adresinize Gelsin!

Mail ile Abone Ol

Takip et!

 

Yorum Gönder

 
Copyright © 2011. YEMEK TARİFLERİ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Edited by Ehl-i Blog
Proudly powered by Blogger
kardeş payı izle